Calendar
December 2017
M T W T F S S
« Nov    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Aboneaza-te!

Pentru a te abona la newsletter-ul nostru indraznet, introdu adresa ta de email mai jos. Un email de confirmare va fi trimis!

Dezbateri publice organizate de ANAP pe marginea Modelelor de Contracte pentru executie lucrari, servicii intelectuale si furnizare de produse

In urma Invitatiei primite de la Agentia Nationale pentru Achizitii Publice – ANAP, in perioada 14 – 17 Noiembrie 2017, Presedintele SN SEAP, dl. Ovidiu Slimac, a participat la dezbaterile publice, organizate cu acest prilej

Evenimentul pe toata durata lui a avut loc la sediul Institutului National de Statistica (Sala Albastra) din Bulevardul Libertatii nr. 16, Bucuresti, incepand cu ora 09:30, in zilele de :

  • Marti, 14 Noiembrie 2017,
  • Miercuri 15 Noiembrie 2017 ; si
  • Vineri 17 Noiembrie 2017,

cand au fost programate discutiile publice avand ca teme – modelele de contracte de lucrari in prima zi, a doua zi fiind rezervata dezbaterii modelelor de contracte de servicii intelectuale iar in ultima zi au avut loc discutii pe marginea modelelor de contracte de furnizare produse.

 

 

Pana la data de 4 Decembrie 2017, partile interesate mai pot formula propuneri / observatii cu privire la modelul de contract pentru servicii intelectuale , pentru furnizarea de produse, pentru executia de lucrari.

/// /// ///

UPDATE ! 22 Noiembrie 2017

Din data de 21 Noiembrie 2017, pe site-ulANAP se afla in dezbatere publica pana la data de 14 Decembrie 2017, Modelul de contract pentru Servicii de Proiectare

/// /// ///

Pentru transmiterea unui punct de vedere unitar va supunem atentiei posibilitatea transmiterii observatiilor / propunerilor dumneavoastra la adresa de e-mail : office@sn-seap.ro.

La acest eveniment au participat doar institutiile, entitatile si operatorii economici invitati, care s-au inscris de mana si semnat de prezenta de catre fiecare participant delegat de institutia, entitatea si operatorul economic invitat la acest eveniment desfasurat sub auspiciile unui proiect cofinantat de uniunea europeana (Nume, Prenume / Institutia / Adresa de e-mail, numar de telefon / Semnatura) pe tabelul pus la dispozitie de catre Organizatori.

OBSERVATIE !

Toate aceste Contracte vor fi folosite doar ca MODEL.

 

Prima zi, Marti 14 Noiembrie 2017, a fost dedicata “Lucrarilor”.

Materialul supus dezbaterii poate fi consultat AICI.

Astfel acest Model de Contract (ca si celelalte, de altfel), doreste sa puna la dispozitia utilizatorilor (autoritati contractante) un cadru general prin care fiecare sa isi poate ajusta propriul contract la propriile nevoi, prin ajustarea si adaptarea clauzelor specifice.

 

In acest caz de executie de lucrari contractul este asemanator celui furnizat de FIDIC.

Dialogul cu prezidiul (si uneori si intre actorii din sala) a fost punctual, ca de pilda :

  •  “in mod culpabil si repetat”- ce inseamna repetat, ce nu a fost respectat in mod esential
  • sintagme
    • forta majora, reziliere – definirea acestora “nu se pupa” cu codul civil si cu alte prevederi legislative
    • cesiune – da dreptul si la cesiunea obligatiilor
  •  clauza 4.3 – protectia patrimoniului (descoperirea de munitii, arme)
  • plata catre subcontractori (cum, in ce ,od si conditii)
  • revizuirea preturilor (Buletinul INS este suficient ?)

A doua zi, Miercuri 15 Noiembrie 2017, a fost dedicata “Serviciilor Intelectuale”.

Materialul supus dezbaterii poate fi consultat AICI.

Dezbaterile au vizat :

  • clarificarea in clauze generale a confidentialitatii informatiilor, a datelor cu caracter personal, drepturile la proprietatea intelectuala (cand acestea devin exclusive)
  • vidul legislativ referitor la politele de asigurare in privinta nivelului acestora, inclusiv cu referire la cea profesionala
  • introducerea la capitolul Litigii si a Solutionarii prin Arbitraj (deci si la Clauze Generale)
  • penalitatile – nivelul acestora

Ultima zi, Vineri 17 Noiembrie 2017, a fost dedicata “Produselor”.

Materialul supus dezbaterii poate fi consultat AICI.

S-a inceput prin discutarea notiunii :

  • lantul de aprovizionare – de unde vine

Apoi s-a solicitat ca :

  • in cadrul unei Asocieri la oferta comuna sa nu fie acceptat subcontractantul pe anumite “bucati” pe care si le-a asumat executantul ca realizare stricta intr-un anumit procent (“bucati”)
  • pretul ofertei sa fie ferm dar sa poata fi actualizat

Care ar fi forma optima de ajustare a pretului (forma de actualizare) la Carburant ?

Aici si acum spiritele s-au incins datorita interventiilor reprezentantului OMV Petrom care a pus pe masa dezbaterilor spinosul produs : “carburant”.

  1. Pretul la pompa este ajustat deja
  2. se ofera discount la “l” de carburant achizitionat, in lei (la plata cu cardul din pretul practicat la pompa)
  3. plata pe bonuri valorice.

S-a mai solicitat ca plata sa poate fi facuta si in contextul Legii 72 din 28 Martie 2013, privind masurile pentru combaterea intarzierii in executarea obligatiilor de plata a unor sume de lei rezultand din contracte incheiate intre profesionsti si intre acestia si autoritati contractante

 

In incheierea lucrarilor dezbaterilor publice, Presedintele ANAP, dl. Bogdan PUSCAS, 

a mai declarat :

  • pana la 1 Ianuarie 2018 aceste modele vor avea o forma consolidata
  • Ordonanta de modificare se afla din data de 17 Noiembrie 2017 la MDRAP
  • Ordonanta privind functia de control ex-ante este depusa la Guvern pentru sedinta din data de 29 Noiembrie 2017 si ea vizeaza urmatoarele aspecte :
    • orice decizie va fi act administrativ
    • observatorii nu vor mai avea un rol atat de activ
      • nu vor mai participa la toate sedintele
    • controlul ex-ante se va efectua etapizat prin avize conforme de validare
    • controlul se va extinde pana la “Actele aditionale” pentru validarea clauzelor
    • avizele conforme se vor da pentru fiecare faza (o data un aviz obtinut nu ne mai putem intoarce la acea etapa acre a primit acest aviz neconditionat) :
      • PV final de etapa
      • DUAE
      • tehnic
      • financiar
      • Raportul procedurii

Totodata Presedintele ANAP, dl. Bogdan Puscas a raspuns favorabil Invitatiei SN SEAP, adresata de catre Presedintele SN SEAP,  dl. Ovidiu Slimac, de a participa la Timisoara, la inceputul anului viitor (data va fi actualizata si aici si comunicata tuturor partilor interesate) la un eveniment cu tema principala : Unitatile de Achizitii Centralizate.

 

 

Question Pro
QuestionPro provides unparalleled insights and just launched enterprise features including Communities, Customer ExperienceWorkforce and Mobile.
Facebook
Procurement Paper
Statistici:
Flag Counter
Question Pro
QuestionPro provides unparalleled insights and just launched enterprise features including Communities, Customer ExperienceWorkforce and Mobile.