Calendar
October 2021
M T W T F S S
« Sep    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Aboneaza-te!

Pentru a te abona la newsletter-ul nostru indraznet, introdu adresa ta de email mai jos. Un email de confirmare va fi trimis!

Indicatorii de monitorizare a eficienței procedurilor de achiziție publică

ANAP a publicat raportul „Indicatorii de monitorizare a eficienței procedurilor de achiziție publică finalizate prin contract, în anul 2020”

3 Septembrie 2021, Sursa : Agenția Națională pentru Achiziții Publice

 

Raportul conține informații structurate în cinci clase de indicatori ;

– Mărimea și caracteristicile pieței,

– Intensitatea concurenței,

– Monitorizarea activităților economice,

– Eficiența achizițiilor publice,

– Comportament necorespunzător/nereguli,

precum și date referitoare exclusiv la cele 24.035 de  contracte de achiziție publică încheiate în anul 2020, pentru care autoritățile și entitățile contractante din România au publicat la adresa https://www.e-licitatie.ro/pub, anunțuri de atribuire, până la data de 9 februarie 2021.

Ca și în anii anteriori, rezultatele indicatorilor de performanță, obținute în urma prelucrării acestora, oferă o nouă „radiografie” asupra evoluției și eficienței sistemului de achiziții publice din România.

Din perspectiva tipurilor de proceduri de atribuire organizate nu au fost înregistrate diferențe majore comparativ cu anul precedent, cele mai utilizate fiind tot licitația deschisă și procedura simplificată. Aproximativ 99% din totalul contractelor de achiziție publică au fost atribuite prin intermediul acestor două tipuri de proceduri. În termeni procentuali se observă o scădere cu aproximativ 10% a numărului de proceduri finalizate în 2020 față de 2019 (de la 17.856 proceduri de atribuire în 2019, la 16.255 în 2020). Totodată, se constată o scădere a numărului de contracte de achiziție publică/sectorială atribuite, de la 25.751 în anul 2019 la 24.035 încheiate în anul 2020. De asemenea, este important de notat că avem o creștere valorică de aproximativ 11% (de la 42.385.233 mii lei în anul 2019 la 49.391.416 mii lei în anul 2020).

 

Valorile contractelor de achiziție publică aferente anului 2020 au fost influențate de investițiile publice de importanță strategică pentru țara noastră, respectiv proiectele de infrastructură derulate de către autoritățile/entitățile contractante. Cu titlu de exemplu în 2020, aproximativ 18 % din valoarea totală a contractelor atribuite a fost dată de valoarea cumulată a patru contracte.

Comparativ cu anul precedent, concurența în anul 2020 a înregistrat o ușoară creștere. În cazul contractelor de furnizare, în anul 2020, media ofertelor a crescut de la 4 la 5, tendință înregistrată și în cazul contractelor de servicii, unde media a crescut de la 2 la 3 oferte. Astfel, prin comparație cu 2019, datele statistice calculate reflectă o scădere semnificativă a numărului de contracte de achiziție publică atribuite în baza unei singure oferte (de la 11.010 în anul 2019 la 8.734 în anul curent). Din analiza numărului de contracte de achiziție publică atribuite I.M.M.-urilor (operatori economici mici și mijlocii), în intervalul 2019-2020, se observă un nivel constant al numărului de contracte atribuite (respectiv 22.505 în anul 2019 și un număr de 22.221 în anul 2020).

Rezultatele obținute au la bază seturi de date puse la dispoziția A.N.A.P., colectate din cadrul sistemului electronic (S.I.C.A.P.), informații din cadrul contestațiilor depuse la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.), precum și din monitorizarea hotărârilor emise de Curțile de Apel, transmise A.N.A.P.

 

Documente

  Raportul „Indicatorii de monitorizare a eficienței procedurilor de achiziție publică finalizate prin contract, în anul 2020”.

Question Pro
QuestionPro provides unparalleled insights and just launched enterprise features including Communities, Customer ExperienceWorkforce and Mobile.
Facebook
Procurement Paper
Statistici:
Flag Counter
Question Pro
QuestionPro provides unparalleled insights and just launched enterprise features including Communities, Customer ExperienceWorkforce and Mobile.